Bianco sko
- ‹
- ›
Bianco - kort fortalt
“If your belief is strong, empires can be built and wars won, and it’s such a belief that drives us!” Sådan definerer CEO og grundlægger af Bianco Footwear, René Piper Laursen filosofien bag virksomheden.
Brandet blev grundlagt i 1987 af den danske René Piper Laursen, og ambitionerne for brandet var fra starten store. Målet var at skabe et internationalt og anerkendt brand med mode til overkommelige priser - og man må sige, at ambitionen og drømmen blev realiseret med ikke mindre end over 140 butikker placeret rundt om i verden.
Mere end bare sko
Designerne bag mærket skaber ikke længere udelukkende Bianco sko til herre, damer og børn, men har i dag udvidet deres produktion og kollektion til også at indeholde en linje med accessories - BiancoGear. Linjen blev lanceret i 2006 og indeholder blandt andet: bælter, handsker, tasker og smykker - alt sammen items, som i dag er blevet en fast del af sortimentet og brandets sæson-kollektioner.
Er du vild med dansk design, der kombinerer fornuftige priser med høj kvalitet, kan du også tjekke brands som Minimum og Just Female ud. Skal det forblive i samme sko-boldgade, kan du med fordel lægge vejen forbi brands som Apair og Mentor.
Kreative samarbejder på tværs
Brandet har ved flere lejligheder samarbejdet med forskellige designere udefra. Blandt andet i 2012, hvor den danske haute couture designer David Andersen kreerede en eksklusiv skokollektion til Biancos allerede eksklusivt store udvalg. Siden da har mærket samarbejdet med flere unge, spirende kunstnere, blogger og sågar forbrugeren om både skokollektioner og andet instore-materiale. Der er altså tale om et bredt favnende brand, der lader sig inspirere af mange forskellige stilarter og udtryk på tværs af genrerne.
Ambitionen
Stilletter, støvler, sneakers, sandaler… De har alt til alle - og endda til fornuftige priser! Sæt eventuelt et par lækre jeans til dine Bianco sko, og du har et fedt outfit til både dag og aften. Ambitionen er at opsøge og omsætte internationale trends og tendenser til produkter egnet til et bredt sko-elskende-forbrugersegment.
Hos Bianco går de altid forrest, og her er man altid sikker på at blive præsenteret for de nyeste trends og tendenser. I 2024 har de såkaldte mules sko været meget populære, og derfor har Bianco naturligvis også designet deres bud på denne trendy sko. Dette er blot ét eksempel på brandets fornemme føling med de nyeste skotrends. Klik ind på Katoni og find din favorit. God shopping!